..::Bejelentkezs::..
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
..::Men::..
 
..::Videk::..

eXtra letltsek a www.gamer007.fw.hu - rl! 

Lada Drift

M5gumifst

Silvia Drift

 10000-es fordulaton!!!

 
Reklmfellet kiad

Reklmfellet kiad, rdekldni a gyurma85@hotmail.com- on lehet.

 
..::Skyline GT-R::.. ..::trtnelme::.. .

Ha megkrsz egy aut fanatikust, definilja a tkletes sportkocsit, van, aki a Detroit-i vasakra, s a V8-as hangjra eskszik. Teht sokfle mrka klnbz tpusa lehet az adott vlasz. De akiket Amerika hangja hidegen hagy, s a prgsebb jap technikhoz vonzdnak a vlasz mindig egy s ugyanaz. A Nissan Skyline! Emberek a vilg minden tjrl, dkat zengnek, s hangosan lmodoznak errl a tpusrl. Nem nehz kitallni mirt, de a tbbsgnek halvny lila gze sincs, hogy mirt is ekkora kirlysg ez a kocsi. Ez a cikk arra hvatott, hogy mindenki, aki beszli, tudja is, hogy mirl csacsog, ha A Skyline jut eszbe.

1952 runk, a Tama Electric aut gyr fellltja j rszlegt, a Prince Motort. Nevt a Japn Kirlyi trnrks Michinomiya Hirohita tiszteletre kapja, els termkket Nissan Skyline (ALSI-1).
1954-ben a Prince Motor Co. egyesl a Fuji Precision Industries-sal, aki eddig a motorokat kln vllalkozsknt gyrtotta a Skyline-ba.
1966-ban a Prince Motors egyesl a Nissannal.
Maga a Skyline sokfle variciban ltott napvilgot hossz gyrtsa folyamn.
1955-ben az ALSI-1 Skyline-ok 4 ajts, s kombi vltozatban is kaphatak voltak. Ezekben a kocsikban mg a GA30 motor volt, ami egy 1.5 literes, s 4 hengeres 60 Lers aggregt, elskerk hajtssal.
1958-tl az ALSI-2-es szriban mr GA4-es 70 lers motor teljestett, ezt a tpust egszen 1963-ig gyrtottk. Idkzben egy olaszt bztak meg (Michelotti) az j limitlt szria gyrtsva. Sportossal, szppel s egyedlllval akart a gyr a piacon hodtani. Ennek tpuskdja a BLRA-3. Ezen szrinak minden darabjt kzzel raktk ssze, kup, illetve targa tets vltozatban volt rendelhet.
A Skyline Sport (BLRA-3) mr 1.8 literes 4 hengeres 94 lers motor reptette, mindezt a 60-as vek elejn!! Ez az aut akrmennyire is j volt nagyon drgra sikeredett gy minimlis darabszmban kszlhetett csak.
A BLRA-3 modell helyett bemutattk az S-50-E szrit, kup s kombi vltozatban melyet mr a G1-es motor hajtott, ami egy 4 hengeres 70 lers motor volt. A hres kr alak lmpkat itt kezdtk el alkalmazni, hogy feldobjk a monoton klst, s hogy mg jobban felkeltse a japn fiatalok rdekldst az aut irnt, "four on the floor" nven 4 sebessges kzi vltval s sportos lsekkel knltk.
Az 1967-es S-50-E modelleket mr a japnban legersebb motornak titullt 1.5 literes G15-el knltk.

Visszaugorva a trtnelmi skln 1964-ben a Nissan Prince rszlegnek tmadt egy tlete -"Kezdjnk el versenyezni!" gy indult a hrnv. A gyr mrnkei szerint, minl nagyobb annl jobb! s gyrtottak egy jabb limitlt szrit, amit mr csak a GT versenyekre ksztettek. Technikailag lejjebb ltettk a kasznit, a tzfalat htrbb tettk, hogy elfrjen egy hathengeres motor (gy hangzik, mintha elre tudtk volna mi lesz) s me a Nissan G7. A kocsit 2000GT nvre kereszteltk. Ennek a tpusnak 2 varicija volt:
GT-A s a GT-B!

A GT-A a gyri G7-es motorbl s egy karburtorbl prselte ki a 105 lers teljestmnyt. A GT-B motorja egy dome*-dugatty elrendezst kapott, s hogy nvelje a nyomst, tripla karburtorral gyrtottk, tovbb nagyobb benzintankkal szereltk. gy teljestette a 125 lert. Az 1964-es japn Grand Prix-n a Skyline 2000GT-B els helyet rt el, olyan ellenfeleket legyzve, mint a Porsche 904GTS. "Nem rossz eredmny egy csaldi kocsitl nem?"
A GT-B, csak versenyekre hasznltk. Versenyrl - versenyre risi gyzelmeket aratott, mg 1967-ben, bcszott, amikor is modellfrisstsen esett t. A rncfelvarrs mellett j keresztnevet is kapott, lett teht a G15 (S-50-E, lsd elz rsz). Lpcssht, s kombi kivitelben forgalmaztk. A kocsi hivatalosan Nissan kezdemnyezs volt, s a Prince logjt el is tntettk az autrl. 1970-ben, meghosszabbtottk a Skyline lpcssht vltozatt, s 5 ajtss alaktottk. A 2000GT L20-as motort kapott, ami egy 2.0 literes hat hengeres s 105 lers motor volt. ttekintve a modellpalettt, az alapmodell az 1500-as szria volt, kvetkezett a GC10, ami a korbbi GT-A-hoz volt hasonlthat. Mivel az rlt japknak nem volt elg a tpusvlasztk 1969-ben imik meghallgatsra kerltek, s bemutattk az els 2 ajts GT-R-t az j S20 cscsmotorral. Ez egy 2 literes aggregt volt 160 pacival megspkelve. Ez a kocsi a maga idejben brmely olasz s nmet sportkocsi mellett megllta a helyt. 50db els helyezst zsebelt be vele a Nissan 1972-ig, amikor is megtrtnt az els baj, meghaltak vele a plyn, a vizsglatok kidertettk, hogy ez egy gyri motorhiba, ami az olaj s a benzin tlnyomsa miatt kvetkezett be.

Az jabb C110 Skyline szria 4 felszereltsgben jelent meg:

1600
1800
2000GT
2000GT-R

Ezek kzl a GT-R volt a legizmosabb, mg tdolgozott aggregttal is. A GT-R 1978 elksznt, s helyt az j C211 szria vette t a kvetkez felszereltsgekben:

1600TI
1800TI
2000GT
2000GT-ES

1978-ban szigortottak a krnyezeti elrsokban, gy a GT-R-nek tvoznia kellett, mert tl nagy volt a krosanyag kibocstsa, helyt a GT-ES vette t, ami mr turbfeltltvel rendelkezett (L20ET), s csak 140 lers volt, de megfelelt a krnyezeti elrsoknak. Ez a visszalps fontos mrfldkve a Skyline trtnetnek.

1981-et runk, bemutatjk az els R szris Skyline-t (ez mr a legenda sapja)! Az els R-es kocsikat 5 klnbz teljestmnnyel lehetett rendelni. 1db 4 hengeres, s 2db 6 hengeres motor, melybl 5 eltr teljestmnyrtket prseltek ki. Az eladsok ppen, hogy elkezddtek, amikor 1981 oktberben a fejlesztk az utcai versenyzs fel vettk az irnyt, mondvn a fiatalsgnak kell valami egyedi s bemutattk az RS modellt! Ez volt az els 4 hengeres 150 lers motor mely akkora sikert aratott, hogy nem sokkal r bemutatta a gyr az FJ20ET turbs vltozatt, ami mr 190 paci volt. Az R30 RS 1982-ben szriba nagyobb ht s nagyobb kerekek kerltek, gy az mr 200 fltt tudott repeszteni, s 205 ler teljestmnyt adott le, ezzel letettk a Skyline misztikus erejnek alapkveit! 1984-ben az R31 (RB20DET) egy hathengeres 180 lers motor volt, igazi csaldi kocsiba. Ekkortjt nagy npszersgnek rvendtek a csaldcentrikus autk, gy kt vnek kellett eltelnie, hogy kihozzanak egy jabb kupt! 1986-ban jelent meg a Skyline GT-X Coupe, mely tt siker volt. Ez szintn egy fontos lpse volt a gyrnak, ekkor mutattk be a HICAS kormnyzst. Ez a 4 kerkkormnyzs, mely arra hvatott, hogy a komolyabb ignybevteleknl az autt az vben tartsa. 1988, a GT-X-et tkereszteltk GTS-X s az RB20DET erforrsa kapott egy gyengd masszzst, gy 190 lers lett. Mg ebben a modellvben ugyanezzel a motorral, kihoztak egy limitlt szrit, ami a GTS-R nevet kapta csppke 210 lervel. sszesen 200db autt ksztettek a tehetsebb emberek szmra, utalva a kocsi eredend hvatsra! Mialatt a Skyline gazdagodott lerben, s gazdagodott elismersben, elkezdett tlslyosnak s butnak tnni a kaszni, gy az R32-es szria, visszatrt az eredeti elkpzelsekhez a szupergyors, fordulkony, utcai versenyaut tlethez. A tpusjelzse RB szria lett, melybl gyorsan bemutattk az R32 GTS Type-M-et, ami 215 lersre sikeredett (RB20DET). 1989-es modellvtl elkerlt a GT-R tpusjelzs. Az 1989-es R32 GT-R miatt ismerte meg a vilg a Skyline nevt. Ezt a kocsit az "A" osztlyos Japn bajnoksgra terveztk egy RB26DET buttott vltozatval (hogy megfeleljen a verseny elrsainak). A 4 kerk meghajts jtsknt egy szmtgpes vezrlssel irnytattk melynek neve: ATTESA-ETS. Ez prosult a HICAS 4 kerkkormnyzssal s a vgeredmny az lett, hogy a kocsi gy kanyarodott, mint a villamos. A kocsi annyira jl sikerlt, hogy uralta az els helyet, s sz szerint megalzta az "A" osztlyban szerepl ms mrkk autit. A konkurens mrkk elismertk, hogy legyzhetetlent alkotott a Nissan. A GT-R egy szrnyeteg volt, el is neveztk Godzillnak a 80-vek vgn a 90-as vek elejn!

1995-ben, jelent meg az R33-as szria. A GT-R nevet kapta, (az 1989-es GT-R-t nem lehetett megvsrolni) a 60-as vek, s a 80-as vekben szerzett megannyi gyzelem emlkl. Az R33 GT-R rdemes volt megszletni. A kocsi egy 280 Lers RB26DET motort kapott, amit ha az ember megvett s egy kicsit is rdekelte a dolog, egy kis tuninggal olyan teljestmnyek leadsra lehetett knyszerteni, hogy a mai napig tbb szz 1.000-nl tbb lers Skyline futkos Japn utcin. A kocsi sikerei lttn, elindult a NISMO (Nissan's internal racing division) 400R Project: A 400R-t szigoran a Japn nemzeti bajnoksgra (Class A-ra) terveztk. A kocsi egy jl felpumplt RB26-ost kapott, ami 2800ccm-vel s duplaturbfeltltvel rendelkezett ennek lett a neve RBX-GT2.

Az utols Mohikn az-az a Skyline R34:
Az R34 mlt folytatsa lett az R33-nak. Az R34-es letisztultabb formt kapott, ahol csak tudtak cskkentettek a slybl, hogy az utcai versneyek s az utak kirlya maradjon. Az erforrs lnyegben megmaradt. A cscsmodellben a 25GT-T van, ami 280 loers (RB25DET). Ez valsznleg a legsikeresebb Skyline, amirl valaha ms cgek lekoppitottak technikai, design, s beltri megoldsokat, tleteket.

2002-ben lehetett hallani a legutols hreket a Nissan Skyline fell! Az utols problkozs a V35. Sajnos eltnt rla minden, ami egy skyline-t, skyline- tesz. Nincs szrny, se kerek lmpa, az ers motor helyett kt j erforrssal szegnyedett a VQ25DD-vel, s a VQ30DD-vel! Az els 215 lers 2.5 literes, mg a msodik 260 lers 3.0 literes aggregt. Jelenleg a fejlesztk hibt hibra halmoznak, a kocsi nem tallja a helyt a luxus piacon, sportos rksge meg egyre inkbb elfrad, s elvsz az Infiniti rszleg slyesztjben!

De mieltt mg azt hinn brki is, hogy sok Hallosabb Iramban Skyline van amerikban, azt ki kell, hogy brndtsam. Az Egyeslt llamok terletn sosem forgalmaztk, s behozatalt is komoly bntetvmok terhelik, gy a mai napig kb. 60 db fut amerika utjain az R32-33-34 tpusokbl. Cgek szakosodtak arra a feladatra, hogy tehetsebb gyfelek szmra Japnbl importlnak csodamasnkat, s krsre akr utcai hasznlatra 900 loers megbzhat autt ptenek bellle!

Technikai adatok

Model: Skyline GT-R
Tpus: R34
Karosszria: 2-ajts, kup
Motor:
Kd: RB26DETT
Hengerrtartalom: 2568 cc
Hengerek szma: 6
Szelepek szma: 24
Kompresszi: 1 : 8,5
Furat: 86,0 mm
Lket: 73,7 mm
zemanyag rendszer: Hengerenknti befecskendezs 2 turbval s tltleveg htvel
Max. teljestmny: 280 LE *(gyrilag leszablyozott)**
Max. nyomatk: 392Nm/4400rpm
Max. sebessg: 250 km/h (leszablyozott)
0-100 km/h: 5,2 sec
Hajtslnc:
Meghajts I: 4 meghajts ATTESA E-TS Pro Controled
Meghajts II: Elektronikusan zrhat differencilm
Vlt: 6 fokozat vlt olajhtvel
Fkrendszer:
Ell: Httt Brembo fktrcsk (324mm), 4 dugattyval
Htul: Httt Brembo fktrcsk (300mm), 2 dugattyval
Info: ABS - szria
Kerekek:
Felni: Aluminium, 18" x 9J
Gumik: Bridgestone Potenza RE040, 245/40/WR18
Mretek:
Hossz: 4,60 m
Szlessg: 1,785 m
Magassg: 1,36 m
Tengelytv: 2,665 m
Sly: 1666 kg
* = Japnban az utcai autk teljestmnyt 280LE-ben maximltk, a Skyline eredetileg 320LE.
** = Nismo elksztett tbbfle motortuningot, melynek rvn 400LE-tl 600LE-tl vltozik a motor teljestmnye.

 
..::Ltogatottsg::..
Induls: 2005-05-23
 
..::ra::..

Az ra lent van a jobb als sarokba (a tlcn) ha valaki nagyon kivncsi r! Nem akarom csicszni az oldalt mg Rval is!

 
..::Rdi::..


*Fad
*Magyar
*Magyar kabar
*Magyar mulats
*Musical 
*Jazz / Blues 
*Pop / Dance 
*Rap / Hiphop 
*Rock / Metl 

A lejtszshoz Winamp Player szksges! Letlthet innen:

 
..::F tmogatk::..

Top BannerExchange

Toplapok.hu - a statisztika

Reklmozza Ingyen
Weboldalt ! Banner TOP 2004 - http://www.bannertop.tk

Szavazz rm a Banner TOP 2004-en!

 :: Toplapok Linktr

EuroTop - 50 'A' Toplista!

 

Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG